27 januari, 2008

Milld: Jag är kränkt av att klumpas ihop med Funebo

Häromdagen berättade jag att Sverigedemokraternas ledning börjat samarbeta med en f.d. medlem som för några år sedan stal partiets medlemsregister och gav det till massmedia. Denne Tommy Funebo har nu författat ett av de 20 kapitlen i SD:s kommande jubileumsbok. Det har även Jan Milld, f.d. partimedlem och grundare av Blågula Frågor. Att Funebo bjöds in i projektet gjordes utan Millds vetskap och nu känner sig Milld överkörd av partiet. På sin blogg skriver han:

”- Personligen känns det kränkande att på detta vis placeras i samma fålla som Funebo.”

Milld skräder inte orden utan menar att partiets agerande ”vittnar om förvirring och avsaknad av kompassriktning inom SD”. Han reagerar också mot ordförande i jubileumskommittén, Jens Leandersson, använder hans deltagande som en ursäkt att låta Funebo vara med i samma projekt. Jag känner stor sympati för Millds reaktion och förstår hans besvikelse.

Personligen tror jag många tar illa vid sig av partiledningens agerande. Enligt initierade uppgifter är det endast David Lång och Jonas Åkerlund i SD:s partiledning som motsatt sig Funebos deltagande. All heder åt Lång och Åkerlund!

Jag hoppas även framöver få ta del av Jan Millds skarpsynta bloggande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har väntat på Millds reaktion och den blev precis som jag hade förväntat mig. Bock och tack för informationen!

"Enligt initierade uppgifter är det endast David Lång och Jonas Åkerlund i SD:s partiledning som motsatt sig Funebos deltagande."

Ursäkta, men trode f-n i mej inte att det var så illa och hade hoppats på att någon tog tag i kvasten!

Jimmy S. Windeskog sa...

Jag har alltid gillat Milld, långt innan han gick med i SD - men detta får min respekt för honom att växa änn mer.

Undra om Jens Leandersson är stolt över vad han ställt till med?